دفاتر بانک:
برای حسابها و کنترل وجه نقد دریافتی و پرداختی و گرفتن صورت مغایرت .
دفاتر اموال:
چون در سرفصلهای مالی حسابداری دولتی دارایی ثابت وجود ندارد از دفاتر اموال استفاده می شود .
دو نوع دفاتر اموال وجود دارد :
1- برای تجهیزات اداری ودارای برچسب اموال
2- تجهیزات پزشکی
دفاتر اعتبارات:
برای کنترل اعتبارات تخصیص یافته وکنترل هزینه های انجام شده از محل اعتبارات.
علت استفاده از آن:
چون حساب دارایی نداریم برای ثبت مشخصات اموال خریداری شده واز رده خارج شده از این دفاتر استفاده می کنیم.
برگۀ مأموریت اداری:
برگه مأموریت یک نوع گزارش کار ارائه می شود که طبق آن مأموریت ، طبق یک فرمول که در یک لیست مأموریت وجود دارد با توقف و بدون توقف می باشد . و در پایان کارمند یک گزارش را تسلیم می کند.