اولین مرحله حسابداری
1- تنظیم سند : بسته به نوع سند که خرید کالا باشد یا سند های مربوط به ارائه خدمات ( قرار دادها) باشد اسناد در تدارکات و حسابداری تنظیم می شود که شامل:
- درخواست
- خرید کالا یا ارائه خدمات( فاکتور- صورتحساب)
- رسید انبار یا اموال- یا گواهی تأیید انجام کار توسط مسئول خدمات یا مسئول امور اداری
2-رسیدگی سند: مسئول رسیدگی اسناد تهیه شده را از حیث دارا بودن معیار های لازم از قبیل :
- دارا بودن مهر کار پردازی
- مهر فروشنده
- آدرس
- تاریخ فاکتور
بررسی می کند . در صورت نداشتن مشکل اسناد به اعتبارات جهت پرداخت می روند.
3-ارسال اسناد به دایره اعتبارات جهت پرداخت: در این مرحله اسناد رسیدگی شده به صورت نقد یا از طریق صدور چک پرداخت می شود.
4- اسناد پرداخت شده جهت انجام سایر مراحل حسابداری از قبیل ثبت سند روزنامه- انتقال به دفتر کل – وسایر موارد کد گذاری شده و در برنامه فرم اقراری مربوط روی هر سند یک ثبت حسابداری می خورد . بعد از این مرحله
5- مرحله بایگانی اسناد:
از آنجائیکه یک نسخه از اسناد هزینه شده جهت تصفیه حساب مالی باید به دانشگاه ارسالی شود یک نسخه از آنه کپی شده و بایگنی می شود. و نسخه اصلی به دانشگاه بابت فرستاده می شود.
دریافت وجه ازدانشگاه بابت انجام هزینه های پرسنلی تنخواه جاری
خرید ملزومات- اموال تنخواه درآمد
طبقه بندی هزینه های بیمارستان
50- تنخواه ذیحسابی: 1- جاری 2- درآمد 3- از محل ردیف4- عمرانی 5- خودیاری
100- فصل اول: 1- جاری 2- درآمد
150- فصل دوم: 1- اضافه کاری
300- فصل سوم:
400- فصل چهارم:
500- فصل پنجم:
600- فصل ششم:1- 20% تأمین اجتماعی 2- بیمه سهم دولت3- پرداخت بازنشستگان پاداش پایان خدمت 4- پرداخت بازنشستگان مانده مرخصی 5- حق ازدواج و فوت 6- کمکهای غیر نقدی7- پرداخت دانش آموزان و گردشهای علمی وجوائز ورزشی8- پرداخت بازنشستگان سهم کار فرما9- پاداش 176 ساعت
700- دو درصد درآمد:1- دو سوم بیمه عمر2- فوق العاده مدیران
800-
900- فصل هفتم: 1 مواد غذایی وپرسنلی وملزومات 2- داروئی
100- بانک جاری 50007 رفاه
10100 بانک جاری 50008 رفاه
10150- حساب موقت بانکی
10200- بانک جاری 6784 ملّی
10300- بانک جاری 7083 ملّی
10350- واریزی دانشگاه
10400- درآمد اختصاصی
10500- علی الحساب
10600- پیش پرداخت
10700- تنخواه تدارکات
10800- پاداش ردیف بازنشستگان جاری
10900-
11000- بستانکاران
12000- بدهکاران
13000- طرح عمرانی
14000- هزینه از محل خودیاری و ساختمانی
15000- اسناد تحویل ذیحسابی 1- جاری2- درآمد3- دو درصد درآمد4- اموال5- داروئی
200- فصل دوم:
1- هزینه سفر و نقل مکان
2- فوق العاده مأموریت
3- کرایه وسایل نقلیه
4- لوازم خودرو
5- طرح نظام نوین1- پزشکان 2- کارکنان
6- متفرقه
7- قرار داد: 1- کارکنان شرکتی2- نگهداری ارتوپدی 3- نگهداری جراهی4- نگهداری نگهبانی5- نگهداری خدمات آی سی یو6-نگهداری مرکز تلفن7- نگهداری منشی گری8- نگهداری سخت افزار9- نگهداری نرم افزار10- امام جماعت11- باغبانی12- حمل زباله13- آژانس14- آسانسور 15- نگهداری فیزیو تراپی16- نگهداری آشپزخانه
17- بخش انرژی 18- بخش جراحی19- بخش مغز و اعصاب 20-
سرویس آی سیو 1- دهکده سلامت
2- سیستم سبز
8- حق الزحمه: 1- نگهداری تاسیساتی2- نگهداری ساختمانی 3- نگهداری اداری 4- نگهداری خودرو5- نگهداری سخت افزار6- نگهدار ی نرم افزار 7- متفرقه
9- لوازم مصرف شدنی
10- لوازم مصرف نشدنی 1- اداری
2- پزشکی
11- مواد غذایی: 1- گوشت2- برنج3- مرغ4- ماهی 5- قندو شکر 6- چای 7- پنیر8- کره و عسل و مربا 9- ماست و شیر 10- نان 11- سایر
12- برق: 1- بیماستان 2- سی تی اسکن
13- آب
14- گاز
15- بنزین
16- گازوئیل
17- تلفن
18- البسه
19- ملبوس کارکنان
20- لوازم ساختمانی
21- لوازم تأسیساتی
22- تجهیزات عده: 1- ماشین آلات 2- پزشکی
23- دارو و لوازم جراحی: 1- دارو و لوازم جراحی 2- پروتز
24- لوازم پزشکی: 1- دندانپزشکی 1- لوازم 2- رادیولوژی 1- لوازم
2- تعمیرات 2- تعمیرات
3- سی تی اسکن 1- لوازم 4- آزمایشگاه 1 - لوازم
2- تعمیرات 2- تعمیرات
5- آی سی یو 1- لوازم 6- سایر 1- لوازم
2- تعمیرات 2- تعمیرات
25- کاغذ و لوازم کامپیوتر
26- کاغذ و لوازم التحریر
27- کاغذ چاپ تکثیر اوراق 1- شوینده
28- لوازم شوینده و بهداشتی و خراب 2- یکبار مصرف
3- خراب
29- کتاب
30- خودیاری
31- اموال در حکم مصرفی 1- اداری: تلفن ، ماشین حساب
2- غیر اداری
سلام لطفا جزوه ای در خصوص حسابداری بیمارستان قرار بدید که ثبتها توضیح داده شده باشن
با سلام لطفا نحوه ثبت حسابداری درامدها از محل ارائه خدمات در یک درمانگاه حسابداری را توضیح دهید.
یی